Aşk, Büyü, Vs. Film Afişi

Aşk, Büyü, Vs. Filmi Eleştirisi

27 Temmuz 2020

Ümit Ünal'ın yazıp yönettiği ve bu sene 39. İstanbul Film Festivali Seçkisi'nde yer alan “Aşk, Büyü vs.” filmi 25 Temmuz'da gösterime girdi.



Filmin konusu şu şekilde:


"Aşk, Büyü, vs., aşka ve doğa ötesine duydukları inancı sorgulayan iki kadının hikâyesi. Eren ve Reyhan 16-17 yaşlarındayken Büyükada’da bir aşk yaşamışlardır. Eren zengin bir milletvekilinin kızı, Reyhan onun yazlık evindeki bekçinin kızıdır. İlişkileri ortaya çıkınca Eren’in ailesi onları zorla ayırır. Yirmi yıl sonra Eren Büyükada’ya döner. Film de burada başlar. Reyhan onu adaya getiren şeyin aşk değil, bir “büyü” olduğuna inanır. Yirmi yıl önce adalı yaşlı bir kadına bir aşk büyüsü yaptırmıştır. Eren büyüye inanmaz ama ya bir gerçeklik payı varsa, diye düşünmeden duramaz. Bu aşktan vazgeçemeyeceğine göre, ne yapıp edip bu büyüyü bozdurması gerekmektedir. İki kadın Büyükada’da eski bir aşkın, eski bir büyünün peşinde, tek günlük bir yolculuğa çıkarlar..."


Geçmişte ve ne yazık ki hala günümüzde toplumumuzun bireylerin cinsel yönelimlerine ve duygularına müdahaleleri devam etmekte. Reyhan ve Eren de toplumun ve ailelerin genç bireylere uyguladıkları yaptırım ve müdahalelerden nasibini almış iki kadın. Aradan geçen 20 yılın hesabını birbirlerine vermeleri gerekiyor. Bu yüzleşme, uzun tek plan sahnelerle ve karşılıklı çatışan diyaloglar ile seyirciye veriliyor. Film, mistik yanını yer yer gösterse de bir adaya sıkışıp kalmış iki kadının geçmişleri ve yaşadıklarını, en doğal haliyle ve ağızlarından çıkan yaşayan kelimelerle aktarıyor. Filmin, Ümit Ünal'ın çantasını ve kamerasını almış, vapura atlayıp adaya gelmiş ve ceketinin arasından iki kadının kırgınlıklar ve keşkelerle dolu bir aşkı yeniden onarmasını gizlice kaydetmiş havası veren sinematografisiyle de bu doğallık perçinleniyor.


İki kadın, yaralarını sarmak ve aşklarını onarmak için çıktıkları bu yolda Reyhan'ın değimleri gibi gittikçe birbirlerine ve adaya karışıyorlar. Zaman zaman duyduğumuz yazılan mektuplardaki sözler bir nevi yeniden canlanıyor böylelikle. Kendilerini takip eden adam, peşlerini bırakmayan geçmişleri ve önyargılar gibi. Reyhan ve Eren “bir” olduklarında, adam da kayboluyor.


Aşk, Büyü vs., büyülerin ve mistik havasının yanında günümüzde LGBTİ + bireylerin yaşadığı çeşitli zorluklara yerinde vurgular yapmakla kalmıyor, alışık olduğumuz türden aşklarını çevrelerine kanıtlamaya çalışmak yerine kendilerine kanıtlamaya ve yeniden aşka inanmaya çalışan iki kadının öyküsünü bizlere sunuyor.

Yorumlar

Bu içeriğe henüz yorum yapılmamış, ilk yorumlayan sen ol.