Netflix Algoritmasında Büyük Değişiklik

Netflix Algoritmasında Büyük Değişiklik

Netflix algoritması bir kez daha değişti.

Dünyanın -şimdilik- en popüler dijital seç izle platformu olan, ayrıca geçen yıl Roma filmiyle kazanılan Oscar Ödülü’nden bu yana artık dünyanın sayılı yapım şirketlerinden kabul edilmesi gereken Netflix’in algoritmasında yine değişiklikler var. Bilindiği üzere Netflix; hedef kitlesi için oldukça özel kabul edilen birçok algoritma ile çalışıyor. Kime hangi içeriğin önerileceği, reklamların kimlere ve nasıl sunulacağı gibi konular akla hayale gelmeyecek yöntemlerle detaylandırılıyor. Netflix; bugün itibariyle bir algoritmasında daha güncellemeye gitti.

Netflix Popüler İçerikleri Farklı Değerlendirecek

Netflix; bugüne dek bir içeriğin ne kadar izlendiğini hesaplarken ve içerikler için ülke bazında 1’den 10’a kadar popülerlik sıralamaları yaparken içeriklerin izlenme sürelerini hesaba katıyordu. Bir içeriğin %70 izlenmediği sürece Netflix o izlenmeyi saymıyordu. Ayrıca her hesap için her içeriği sadece bir kez izleme limiti koymuştu. Bu sistemin süreleri farklı olan yapımlar arasında adaletsizliğe yol açtığını farkeden Netflix; uzun ve kısa yapımların ve dizilerin daha adil değerlendirileceği bir sisteme geçiyor.

Netflix’in Yeni Algoritması

Netflix; artık her tıklamayı bir izlenme sayacak. İzlenme süresinin öneminin kalkması ile birlikte içeriğin uzunluğu popülerliğe etki etmeyecek. Daha adil olarak lanse edilen bu sistemde sadece izleyicinin kendisinin seçerek açtığı içerikler hesaplanacak. Netflix’in otomatik oynatma özelliği ile başlayan içeriklere ekstra izlenme yazılmayacak. Bu yeni sistemin en belirgin sonucu ise izlenme sayılarında olacak. Örneğin önceki sisteme göre 33 milyon kez seyredilen Our Planet belgeseli; yeni sisteme göre 45 milyon kez izlenmiş olacak.

Yorumlar

Bu içeriğe henüz yorum yapılmamış, ilk yorumlayan sen ol.