Türk Sinemasının En Absürt İkilisi: Kemal Sunal – Natuk Baytan



Kemal Sunal, Türk sinemasında komedi denilince çoğu insanın aklına gelen ilk insandır. Hatta İlyas Salman bir röportajında Kemal Sunal için “Tabiri caizse Kemal Sunal anası ağlayan bu milleti güldüren adam olmuştur.” der.

Kemal Sunal beyaz perdeye ilk adımını 1972 yılında Ertem Eğilmez’e ait “Tatlı Dillim” filmiyle atmıştır. O zamanlarda daha pek tanınmayan Kemal Sunal, Arzu Film’in çektiği filmlerde yan rol olarak oynamış ve yavaş yavaş beyaz perdede adından söz ettirmeye başlamıştı.

Hatta o dönemde Kemal Sunal 1973 yılında çekilen Atıf Yılmaz’ın filmi “Güllü Geliyor Güllü“ filminde figüran olarak bir kiralık katili canlandırmıştır. Daha o zamanlar pek tanınmadığı için filmin başladığı esnada ekrandan oyuncuların ismi akarken Kemal Sunal’ı “Kemal Sunalp” diye yazmışlar.

Tabi aradan yıllar geçmiş Kemal Sunal Türkiye’nin en ünlü komedi oyuncusu olmuştur. Filmin yapımcısı da bunu fırsat bilip 1980 yılında “Tabancamın Sapını Gülle Donatacağım” adıyla filmi tekrar vizyona sokmuştur. 7 yıl önce adını bile doğru yazmadıkları Kemal Sunal’ı şimdi afişte başrole koymuşlardı. O kadar kısa sürede halkın gözünde nereden nereye geldiğini varın siz düşünün.

 

Ertem Eğilmez’in birçok filminde daha fazla oynamaya başlayan Kemal Sunal artık herkes tarafından tanınan biri haline geldi. Günümüzde hala repliklerini unutamadığımız; Hababam Sınıfı, Köyden İndim Şehre, Salak Milyoner filmiyle ününe ün katmış Türk seyircisinin yüzünü güldürmeyi başarmıştı.

O dönemlerde Natuk Baytan’da Cüneyt Arkın’la Battal Gazi, Kara Murat gibi aksiyon film serilerini çekiyordu. Aslında o dönemde kimse Baytan’dan komediye yöneleceğini beklemiyordu. Ama o bir anda rotasını komediye çevirmişti. Belki de doğru adamı bekledi ve bu kişide Kemal Sunal oldu.

 

Onların yolu 1976 yılında “Sahte Kabadayı” filmiyle kesişti. Filmlerin birçoğunun senaryosu ona ait olmasa da herkes bu filmleri Natuk Baytan filmleri olarak bilirdi. Sebebi ise kendine has çekim teknikleri olmasıydı. Meşhur karakterlerin irkilerek şaşırma sahneleri Natuk Baytan eseriydi ayrıca filmde önemli olayları başlatan nesneleri ( Yedi Bela Hüsnü’de bombalı armut, Korkusuz Korkak filminde meşhur iskambil sahnesi gibi) kameranın merkezine almayı tercih ederdi bu yönüyle de diğer yönetmenlerden farklıydı.

Kemal Sunal daha çok toplumsal aksaklıkları güldürü yoluyla halka anlatan filmlerde oynadı ancak Baytan filmlerinde bunların neredeyse hiçbiri olmadı. Temelde tek amaç güldürüydü ve Natuk Baytan bunu kendine has diliyle ve yarattığı muhteşem karakterlerle başardı.

Gardrop Fuat, Karbonat Erol, Dikiştutmaz Sabri, Marmara Kazım, Gaddar Kerim,  Amorti Kazım ve daha niceleri türlü absürtlükler içinde Kemal Sunal’ı yenmeye çalışır ama bir türlü başarılı olamadılar.

 

Filmde hayatta yaşanma ihtimali neredeyse imkansız olan bütün olaylar Kemal Sunal’ın başına gelir, filmin sonunda kötü adamın zayıf yönünü bulur ve onun üzerine giderek ne olursa olsun bir şekilde tüm olaylardan sıyrılırdı.

 

 Mülayim’in attığı para dik gelir, Dikiştutmaz Sabri’nin tam nasırlı ayağına basılır, Urfalı Abdi’ye sürekli kamyon çarpar, Silahtan çıkan kurşun asla hedefe isabet etmez ya birinin şapkası portmantoya asılır ya da mermiyi atanlardan birileri yaralanırdı ve daha nice şeyler yaşanır ama Kemal Sunal’a asla bir şey olmazdı.

80’li yıllarda bu güzel ikili tam 10 tane bu tarz filmler çekmiş ve Türk insanının belki de en kötü dönemlerde yüzlerini güldürmeyi başarmışlardı.

Kasım 1986’da Natuk Baytan maalesef vefat etmiş ve bu güzel ekol son bulmuştu. Birçok insan Kemal Sunal’ı gerçekten büyük komedyen yapan insanın Natuk Baytan olduğunu söyler. Baytan’ın ölümünden sonra Kemal Sunal daha çok dram ve sosyal konular içeren filmlerde oynaması bunun en büyük kanıtı gibiydi.

Ancak aradan    onca zaman geçmesine rağmen onların yaptığı filmler ölümsüz olmuş hala bizleri her izlediğimizde repliklerini bile ezbere bilmemize rağmen güldürmeyi başarmışlardı.

İyi ki bu dünyadan gelip geçmişler ve yüzlerimizi güldürmüşler…

 

 

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamıştır.