Yeraltı Peygamberi Film Afişi

Yeraltı Peygamberi Filmi Eleştirisi

21 Mart 2018

Filmin baş karakteri Malik’i genç Fransız aktör Tahar Rahim canlandırıyor.

Analizimize öncelikli olarak oyunculuklardan başlayalım. Filmin baş karakteri Malik’i genç Fransız aktör Tahar Rahim canlandırıyor. Rahim’in performansı kesinlikle hipnotize edici. Un Prophete, Rahim’in ilk başrolü olmasına rağmen filmde kesinlikle sırıtmıyor ve çok başarılı bir performans sergiliyor. Özellikle Malik karakterinin film boyunca gözle görülür değişimini çok iyi şekilde yansıtmış olan Rahim, rol için biçilmiş kaftan olduğunu kanıtlıyor. Filmin diğer başrol oyuncusu ise emektar Fransız aktör Niels Arestrup. Arestrup’u bu filmin yönetmeni Jacques Audiard’ın 2005 yapımı suç filmi De Battre Mon Coeur s’est Arrete ( Kalbim Bir An Durdu ) ve Amerikalı yönetmen Julian Schnabel’in 2007 yapımı olan çok ses getiren filmi The Diving Bell And The Butterfly ( Kelebek ve Dalgıç ) adlı iki filmden hatırlayabiliriz. Yönetmen Audiard ile 2005’te de çalışması onun bu filme de dahil olmasını sağlamış. Ve o da yönetmeninin kendisine olan güvenini boşa çıkartmıyor ve yaşlı ama sinsi hapisane reisi Cesar rolünde hatırı sayılır bir performans sergiliyor.


Yazının buradan sonraki bölümü filmi izlemeyenler için spoiler içermektedir.


Filmin kesinlikle en büyük artısı Malik karakterinin derinliklerine dalması ve finalde de inanılmaz bir değişime uğratıyor olması. Filmin başında korkmuş, aciz ve ne yapacağını bilemeyen bir karakter olarak hapishaneye giren Malik, burada eğer kendine denilenleri yapmazsa öldürüleceğini çok geçmeden anlıyor ve kendisini gözüne kestiren Korsikalı mafya lideri Cesar ile ilişkisini geliştirmenin yollarını aramaya başlıyor. Ve Cesar’da Malik’e yaptıktan sonra bir daha aynı kalamayacağı görev olan insan öldürme görevini veriyor. Filmde özellikle Malik’in kurbanını öldürmeye alıştırıldığı antrenman sahneleri çok başarılı ve gerçekçi. Öldürme şeklinin de özgünlüğü, gerçekliğin artmasına sebep oluyor. Malik, kurbanını buluyor, şüphelenmemesi için ona eşcinsel taklidi yaparak yaklaşıyor ve ağzının içinde sakladığı küçüçük jileti ağız hareketiyle kurbanının boğazına saplayarak onu öldürüyor.
Bu sahneden sonra Malik için artık hiçbir şeyin aynı kalmayacağını tabiki seyirci olarak biz de anlıyoruz ve değişimi tam anlamıyla artık başlıyor. Şiddetten çekinmeyen, korkusunu yenen, Cesar’dan aldığı emirleri yerine getiren ve hapishanede Araplarla rahatlıkla işbirliğine girip çevre yapabilen birine dönüşüyor Malik. Artık hapishanede Korsikalılarla düşman olarak görülen Araplarla tanışıp çevre edinmeye başlıyor ve günü geldiğinde Cesar’ı da alt etmenin planlarını yapmaya başlıyor. Bu aralıkta bir görevi daha yerine getirerek karşıt dağıtıcıları da hapisten izinli çıkarak öldürüyor. Burada kendisine eşlik eden ortağı öldürülüyor ve onun karısı ve çocuğuna da finalde hapisten çıktığında bakmaya başlıyor.